Przejazd na trasie Wrocław - Innsbruck (przez Garmisch Partenkirchen)
Długość pierwszego etapu podróży to ok. 870-880 km
Przewidziany czas podróży w zależności od ilości postojów to około 8 - 10 godzin maksymalnie.
Dzień 2 - 30 maj 2010 roku
Innsbruck - Peschiera del Garda - przez Arco - Riva del Garda - Peschiera
Wyjazd z Innsbrucka, zaraz po śniadanku, o godzinie 8-ej rano. Po niecałych 40 km autostrady jesteśmy w Italii.
Jeżeli chodzi o Austrię to musimy przed wjazdem zakupić winietę 10 dniową za 7,60 euro oraz zapłacić za Stubai (tunel), ok. 8 euro.
Do Peschiery powinniśmy dotrzeć pomiędzy godziną 15-tą a 16-tą.
Długość tego odcinka to około 310 km
Dzień 3 - 31 maj 2010 roku
Trasa Peschiera del Garda-Sirmione-Werona-Peschiera del Garda
Po śniadanku gdzieś w okolicy godziny 9 rano zbieramy się na parkingu campingowym i ruszamy do Sirmione.
Z Sirmione w okolicach 11-12 ruszamy do Werony

Po ok. 4-5 godzinach zwiedzania Werony wyruszymy w drogę powrotna na nasz camping do którego powinniśmy dotrzeć w okolicach godziny 18-19.
Całość około 90 km.
Dzień 4 - 01 czerwca 2010 roku
Peschiera del Garda - Iseo-Sulzano-Lovere-Sernico - Peschoiera del Garda (opcjonalnie rejs na wyspe Monte Isola)
Objazd górską drogą Bajkowego jeziora Iseo (Lago d'Iseo) uważanego przez wiele przewodników włoskich za najpiękniejsze jezioro Lombardii a co za tym idzie Włoch!
Łącznie mamy do pokonania trasę ok 215 km na co przewiduje czas ok. 4 godzin w aucie + 5 godzin na postoje zwiedzanie i kąpiel czyli razem 9 godzin wyprawy. Pozwoli nam to na wyjazd z campingu w okolicach godziny 9-ej i powrót przed 18-tą, koszt autostrad podczas tej wyprawy to ok 7 euro.
Dzień 5 - 02 czerwca 2010 roku
Peschiera del Garda-Monza-Arese-Mediolan-Albenga
O 9 tej rano ruszamy w stronę Wybrzeża Liguryjskiego a dokładnie do Albengi przez Arese i Mediolan.
Z Mediolanu ruszamy do odległej o ok 220 km Albengi. Droga biegnie caly czas Autostradą z czego pierwsze 150 km autostradą A7 natomiast ostatnie 70 km podążamy Autostradą dei Fiori wzdłuż brzegu zatoki genueńskiej.
Czas przejazdu szacuje na ok. 4-5 godzin chyba że wybierzemy drogę alternatywną to może dojść jeszcze jedna godzinka, czas na zwiedzanie centrum Mediolanu oraz wizytę w muzeum Alfa Romeo a także postój na torze Monza szacuje na maksymalnie 4 godziny, czyli w ciągu jakiś 9-10 godzin dotrzemy do kolejnej bazy jaką jest camping C'era una Volta k.Albengi (18-19 godz.)
Koszt autostrad to 22 euro przy całości trasy autostradami, jeżeli odpuścimy sobie ostatnie 70 km to powinno być jakieś 7 euro mniej
Całość to około 380 km.
Dzień 6 - 03 czerwca 2010 roku
Albenga-Monaco-EZE -Saint Jean Cap Ferrat – Albenga
Czwartek - czyli kolejny dzień pełen wrażeń, startujemy o 8-ej rano. Z Albengi autostradą A10 kierujemy się w stronę Monako
Czas zwiedzania ok. 4 godzin.
Po wspomnianych 4 godzinach wskakujemy do autek i kto jest zmęczony może ruszyć drogą powrotną do Albengi aby zdążyć poplażować na jednej z plaż Albengi lub rusza zaproponowaną przeze mnie dalszą trasą w górę w kierunku Francji gdzie nasza trasa jest już nie za długa do kolejnego celu bo to tylko 10 km ale podjazd jest masakrycznie kręty i pionowy.
Całkowita długość trasy to ok 240-250 km wliczając w to przejazdy trasą Eze-Saint Jean Cap Ferrat czyli Grand Corniche.
Czas wycieczki to ok. 9 godzin, koszt autostrad to łącznie ok. 20 euro w obie strony.
Dla osób powracających do Albengi z Monte Carlo to ok. 200 km w obie strony, koszt autostrad taki sam jak powyżej.
Jeżeli ktoś by chciał udać sie dalej na południe Lazurowego Wybrzeża od Monte Carlo np. na trasę MC-Nicea-Antibes-Cannes-MC to należy liczyć sie z dodatkowymi 110 km w obie strony i dodatkowym kosztem autostrad w kwocie ok. 13 euro

Dzień 7 - 04 czerwca 2010 roku
Albenga - Portofino - Genua - Albenga
Piątek niestety już.... przedostatni dzień naszego pobytu w Italii i ostatni trip z bazy na Wybrzeżu Liguryjskim. Ruszamy o 9-tej.
Tym razem wybierzemy się w przeciwnym kierunku niż ostatnio - pojedziemy na pn-wschód do przepięknego miasteczka o melodyjnej nazwie PORTOFINO.
Po zwiedzeniu ruszamy w godzinną trasę do GENUI - miejsca urodzenia Krzysztofa Kolumba i Paganiniego a zarazem największego portu Italii.
Czas jaki zakładam na zwiedzanie Genui to łącznie z akwarium 4 godzin, droga powrotna do bazy w Albendze to 90 km czyli zakładam, że w godzinę ją pokonamy. Łączny czas wyprawy 10 godzin - powrót na 19-tą.
Dystans całkowity 260 km - na trasie przejeżdżamy 55 razy przez tunele i 29 razy przez mosty, czyli podwieszoną w powietrzu autostradę koszt opłat za autostradę to ok. 19 euro.
Jeżeli dla kogoś dystans ostatniego tripa jest za długi lub szkoda mu czasu i wołałby wypoczywać lub robić zakupy i odwiedzić tylko Genuę to trasa wyniesie ok. 180 km a czas przejazdu w obie strony zajmie 2 godziny


Dzień 8 - 05 czerwca 2010 roku
Albenga - Como nad j.Como - j. Lugano -Passo San Bernardino - Bregenz
Niestety wyjazd dobiega końca, łódeczki już spakowane, o godzinie 7-ej rano ruszamy w drogę powrotną do kraju. Udajemy się na północ do miejscowości Como nad jeziorem Como. Następnie przejazd drogą nad jeziorem Lugano.
Szwajcarią i tu niesamowita atrakcja w postaci przeprawy przez wysokogórską przełęcz - Passo del San Bernardino, czy jak kto woli Gran San Bernardo, czy też Grand Saint-Bernard

Z przełęczy kierujemy się w stronę granicy austriackiej a dokładnie w kierunku zakładanego celu - Bregenz.
Pierwszy etap trasy powrotnej to 530 km.
Czas około 9 -10 godzin, koszt autostrad to 18,70 euro + winietka szwajcarska jakieś 28 euro w przeliczeniu.
Dzień 9 - 06 czerwca 2010 roku
Bregenz - Wrocław ze zwiedzaniem Norymbergii
Czas przejazdu 8-10 godzin w zależności od wersji.
Długość dystansu to 870 km.